• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga om billån

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Jag fick ange bank och konto dit pengarna ska sättas in.
"Ange ditt bankkonto som du vill att lånebeloppet ska betalas till. Samma konto kommer användas för återbetalning av lånet."

I avtal för Ikano Billån så står det "Typ av kredit Blancolån / lån utan säkerhet"

Är lite undrande när det kommer till detta lånet egentligen för när man tog lånet så fick man välja mellan att fylla i "Ny bil" och inte behöva ha registreringsnummer på bilen och "Begagnad bil" och då behövde man registreringsnummer på bilen.

Det står i avtalet att det är lån utan säkerhet och de frågade mig inte om registreringsnummer på något av stegen?



Jag skrev precis ovan att jag tog mitt billån helt över internet och fick det både godkänt och signerat med mobilt bank-ID tidigare idag :)

Åå, såg inte det, tack! Men du hade ju ett fint betyg, jag har katastrof :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Kan man ansöka om något billån via nätet? Så man slipper stå i butiken och skämmas? Hur fungerar det?

Går att få lånelöfte på ecster. Fd handelsbanken finans
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Jag fick ange bank och konto dit pengarna ska sättas in.
"Ange ditt bankkonto som du vill att lånebeloppet ska betalas till. Samma konto kommer användas för återbetalning av lånet."

I avtal för Ikano Billån så står det "Typ av kredit Blancolån / lån utan säkerhet"

Är lite undrande när det kommer till detta lånet egentligen för när man tog lånet så fick man välja mellan att fylla i "Ny bil" och inte behöva ha registreringsnummer på bilen och "Begagnad bil" och då behövde man registreringsnummer på bilen.

Det står i avtalet att det är lån utan säkerhet och de frågade mig inte om registreringsnummer på något av stegen?



Jag skrev precis ovan att jag tog mitt billån helt över internet och fick det både godkänt och signerat med mobilt bank-ID tidigare idag :)

Dom kallar det för billån bara.. det är inget annat än ett privatlån/blanco. Ett billån som faktiskt är ett billån har fordonet som säkerhet med återtaganderätt.. man ska ha 20% cash eller inbyte och ofta lite bättre ränta än blanco.
 
L

Lyckades

Gäst
Poäng: 0
Dom kallar det för billån bara.. det är inget annat än ett privatlån/blanco. Ett billån som faktiskt är ett billån har fordonet som säkerhet med återtaganderätt.. man ska ha 20% cash eller inbyte och ofta lite bättre ränta än blanco.

Ja exakt, men eftersom alla får 4.95% ränta hos dem genom billån nu så är det ju ett relativt bra alternativ till att ansöka vanligt blancolån.

Det enda jag kan tänka mig är om de i efterhand kräver någon info om att bilköp verkligen skett.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Ja exakt, men eftersom alla får 4.95% ränta hos dem genom billån nu så är det ju ett relativt bra alternativ till att ansöka vanligt blancolån.

Det enda jag kan tänka mig är om de i efterhand kräver någon info om att bilköp verkligen skett.

Kräva ja men står det inget i villkoren om det så har det ingen betydelse
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp